Onze klas 4A

Onze klas 4A

Over mij

Mijn foto
Ik ben getrouwd met Wim. Ik heb 2 kinderen, Sarah en Eli. Het vierde leerjaar vind ik een zalige leeftijd. Mijn hobby's zijn fotografie, tafeltennis, lezen, reizen, fietsen en wandelen. Ik hou van de bergen, de Provence, Italiƫ, Portugal en Engeland.

maandag 4 oktober 2021

Uitstap naar de windturbines in Kruibeke

Vandaag bezochten wij de windturbines in Kruibeke.

Een windturbine is een turbine die de energie van de wind omzet in elektriciteit door middel van een generator. Moderne windturbines onderscheiden zich hiermee van traditionele windmolens, die direct gebruik maken van de mechanische energie om bijvoorbeeld graan te malen of water te pompen.

We kregen uitleg van een gids. We mochten onderaan in de windmolen. Later werden we vastgegespt om te klimmen zoals in een windmolen. Boven kregen we een speciale bril waardoor we de binnenkant en de bovenkant van de windmolen konden zien. We kregen nog een fruitsap en een tekenblok met een potlood. Als verrassing was er ook nog een springkasteel.

Een ideaal moment om foto's te nemen en uiteraard ook een klasfoto.





































Geen opmerkingen:

Een reactie posten